Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Då alla produkter är handgjorda kan färg, storlek och form variera något, måttangivelserna är därför ungefärliga.
Priser och betalning
Samtliga priser är i SEK och inklusive moms (25%).
Fraktkostnad tillkommer på 89 kr, förpackningskostnader ingår i varu- och fraktpriser.
Jag återanvänder i största möjligaste mån kartonger och emballage för att packa varorna så miljövänligt som möjligt.
Vid export/import skall du som köpare betala eventuell införselmoms och tullavgifter. Görs ej detta skickas varan i retur. Du som köpare står för alla fraktkostnader och kommunikation med tull.
Jag är godkänd för FA-skatt, SE870722044101.
Leverans
Produkten skickas inom 5 arbetsdagar och därefter tillkommer en leveranstid på normalt 2-3 arbetsdagar.
Vill du istället hämta direkt i min verkstad i Östersund anger du detta vid betalning. Jag kontaktar sedan dig för att komma överens om en tid.
Betalning
Betalning sker i SEK via Klarna eller Swish som förskott.
Öppet köp i 14 dagar
Jag följer lagen om distansavtal. Du som kund har rätt att ångra ditt köp, dock senast inom 14 dagar efter det att du tagit emot varan och utan speciell anledning, dock gäller detta ej vid specialbeställda varor.
Var vänlig och kontakta MACU innan du returnerar några varor.
Produkten måste vara i nyskick. Om produkten är förstörd eller använd, kommer ingen återbetalning ske. Se till att bifoga kontaktinformation när du returnerar en produkt samt en kort beskrivning av vad ärendet gäller. Vid retur står du som kund för alla fraktkostnader, fraktkostnaderna återbetalas ej. För att kunna returnera din produkt behöver jag ett ett kvitto eller köpbevis.
Jag förbehåller mig rätten att i de fall returen inte är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna.
MACU kommer att göra en återbetalning om det är en giltig retur.
Returfrakt
Skicka till: MACU, Marina Cupaiuolo, Målsta 215, 832 93, Frösön.
Du måste betala för dina egna fraktkostnader för produkter som du returnerar. Fraktkostnader återbetalas inte. Jag kommer ej att lösa ut paket mot postförskott eller liknande.
Reklamation
Det är köparens uppgift att reklamera transportskador hos ombudet innan godset är signerat som mottaget!
Om man kan påvisa att det är ett produktionsfel eller att varan är felexpedierad återbetalas varan. Synliga fel anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolda fel anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. Förslitningsskador är inget giltigt skäl för reklamation.
Jag måste ha ett kvitto eller köpbevis för att utnyttja reklamationsrätten.
Varan måste returneras i sitt originalskick för att reklamationen ska gälla. Se ovan gällande Returfrakt. Du står för returfrakten. Vid giltigt returärende betalar jag tillbaka returfrakten.
Min policy gäller i 14 dagar. Om det har gått mer än 14 dagar sedan mottagandet av varan, kan jag tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte. Produkten får inte heller ha använts och måste vara i samma skick som när du fick den.
Återbetalning
När din returnerade produkt har mottagits och kontrollerats, kommer jag att meddela dig via e-post om jag kommer att göra någon återbetalning eller ej.
Om returen godkänns, kommer återbetalning ske inom 10 arbetsdagar.
Reavaror
Återbetalning sker endast för varor till ordinarie pris - inte för reavaror.